Try our conversational search powered by Generative AI!

Korrigera länkar till officedokument

Vote:
 
Hej, jag är på jakt efter ett hjälpmedel som kan gå igenom kod i alla våra EPI-sidor och byta ut felaktigheter i sökvägarna till office-dokument. Vi har ständiga förändringar i vårt lagringsträd och behöver därför korrigera länkar rätt ofta. Vi kör EPI 4.31. Har någon ett bra förslag? Anna Aspviken Norrbottens läns landsting
#11326
Jun 28, 2006 11:21
Vote:
 
Hej, om jag har tolkat det rätt vill du "länka om" brutna länkar till ngt office dokument? Jag antar att länkarna är definierade i en property, tex MainBody? En variant är att göra ett schemalagt jobb som körs t.ex. en gång per natt. Det man får göra där är att parsa genom MainBody efter länkar (t.ex. genom regular expression) och sedan göra en request på länkens href och titta på response koden. Om det är t.ex. en 404 så får man ändra länkens href till ngt annat, i ditt fall ngt office dokument. Det man får ha i åtanke är dock att om det är en site med många sidor och/eller mycket innehåll så kommer ovanstående att ta tid/cpu så om man kan begränsa antalet sidor (tex genom att man vet vilka sidor som kan ha brutna länkar) så är det bra.
#11720
Jun 28, 2006 15:01
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.