Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Fel fokus vid förflyttning mellan struktur-, aktivitets- och favoritfliken

Vote:
 
Tidigare, innan uppgradering, när jag gick in på aktivitetsfliken och klickade fram en sida som var markerad som "Klar för publicering", så kunde jag klicka på fliken "Struktur" och då se sidan, fetmarkerad i strukturträdet, där den är skapad. Detta fungerar inte längre. Om jag nu under fliken aktivieter eller favoriter klickar mig fram till en sida och sedan klickar på strukturfliken så ser jag visserligen den sida jag valt i visafönstret, men i strukturträdet är det fortfarande den sida som jag utgick från när jag gick in i redigeraläget som är fetmarkerad - inte den sida som jag har valt alltså. Detta blir jättekonstigt, speciellt där vi har ett modererat forum där man som redaktör behöver se vilka/vilket inlägg som personen svarat på. Det enda sättet att göra det på är att klicka på strukturfliken för att se vart sidan ligger, men det fungerar ju som sagt inte längre. Jag har testat detta på samtliga våra EPi 4.62 installationer och får det inte att fungera tillfredsställande någonstans. Är det något fel hos oss, eller fungerar det lika illa hos er andra? Om det fungerar bra hos er, kan ni då svara mig på vilken version av EPiServer ni kör. Mvh /Maria
#11446
Jan 16, 2008 16:53
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.