Try our conversational search powered by Generative AI!

inskriven URL blir inte klickbar länk

Vote:
 

När jag skriver in en länk / klistrar in en länk i redigeraläget, t ex i en brödtext så gör inte episerver om texten till en klickbar länk.

Nån som vet om det går att aktivera någonstans? Det känns ju ganska basic, till och med outlook känner ju av när man skriver in en länk och gör om den till en klickbar länk.

Ganska segt när man t ex skall klistra in en länklista i en nyhet t ex och måste sitta och länka alla manuellt med länkverktyget..Vi har Epi 7.

#86419
May 21, 2014 10:39
Vote:
 

Jag tror tyvärr det är så som du beskriver att du måste använda dig av länkverktyget för att det ska bli korrekt. Vad jag vet så brukar t.ex. word omvandla det till en länk om man gör ett mellanslag efter inklitring av länk. Tyvärr är nog inte den editor episerver anpassad för detta om det inte fungerar. De använder sig av TinyMCE, kanske går det att ändra den så att det fungerar på din lösning men det är något man får titta på explicit för ditt fall.

Testar klistra in länk: http://www.dn.se/ 

Som du ser i fallet ovan har jag bara klistrat in en länk här med och det fungerar dåligt i detta forum som också använder TinyMCE.  Men vad jag vet så ska det gå att få till i vanliga TinyMCE iaf.

#86456
Edited, May 21, 2014 23:16
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.