Try our conversational search powered by Generative AI!

Olika typer av webbläsare

Vote:
 

Jag håller på ock kikar igenom vilka webbläsare jag skulle behöva för att kika hur webbplatsen uppträder i olika webbläsare. IE 6 och 8, Firefox 3 Safira och Opera. de sistnämnda vet jag inte vika som är de senast versioneran, har jag kommit på. Jag undra om det är någon som vet tips på fler webbläsar som kan tänkas användas och som det är bra att kolla en sajt i?

#37214
Feb 24, 2010 14:54
Vote:
 

You have covered most of the important browsers. You should also ad Internet Explorer 7 and Chrome to the list of browsers.

/Eric

#37215
Edited, Feb 24, 2010 15:13
Vote:
 

Information om vilka läsare just dina besökare har kan du kanske hitta i ditt statistikverktyg, då får du en hint. Både om läsare och operativsystem. Men det kan ju vara så att en del har låga siffror just bara för att sajten är kass i de läsarna :-)

Jag brukar tycka det är bra att kolla hur sajten uppträder på en Mac. Med deras egna Safari men även Opera för Mac.

/ nina

Information about the browsers (and op.sys.) your visitors have might show up in your analytic tool. For forms and functional things I recommend that you take a look on a Mac as well.

 

#37249
Feb 26, 2010 14:42
This thread is locked and should be used for reference only. Please use the Episerver CMS 7 and earlier versions forum to open new discussions.
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.