Try our conversational search powered by Generative AI!

Flytta flera sidor samtidigt

Vote:
 
Vi har på vårt intranät ett ganska stort nyhetsflöde. Alla nyhetssidor samlas i en mapp som heter Nyheter. Nu skulle vi vilja dela upp den här långa listan med nyheter till en kvartalsvis indelning. Har någon gjort något liknande? Jag vill alltså kopiera ganska många sidor (kring 450 sidor) och helst flera sidor åt gången, men som jag förstår går det inte utan anpassningar att göra det i Episerver. Några tips?
#11164
Feb 20, 2004 11:11
Vote:
 
Hej Maria, Kanske ni kan skapa ett arkiv som automatisk arkiverar/flyttar sidor som tillhör de olika tidsintervallerna? Och på så sätt slippa att manuallet flytta dem själva. Mvh Anna Stam
#11484
Feb 25, 2004 15:59
Vote:
 
Hei Anna Hvordan lager du et slik arkiv som automatisk flytter sider, da..? Mvh Kristian
#11485
Mar 31, 2004 8:55
Vote:
 
Hej Kristian, Använd den inbyggda arkivfunktionen. Då kan du automatiskt flytta filer vars publiceringstid gått ut. Logga in som admin, du finner arkivfunktionen under schemalagda jobb. mvh mats
#11486
Mar 31, 2004 15:55
Vote:
 
Hmm Kult. Den visste jeg ikke om. Takker :-)
#11487
Apr 02, 2004 10:00
Vote:
 
Jag måste säga att det vore en kanonfunktion om man skulle kunna utföra vissa operationer på flera sidor samtidgt. Tänker framförallt på att Ta bort, Flytta, Kopiera sidor. Jag tror att detta är svårt att lösa i dagens edit-struktur, men kanske en plugin skulle kunna vara aktuell för just dessa operationer. Man skulle kunna öppna ett nytt fönster med bara sidstrukturen i där man tilläts markera flera sidor samdigt för att utföra endast ovanstående funktioner (det kanske finns fler operationer som är möjliga att implementera). Något för EP/tredje parts leverantör??
#11488
Apr 16, 2004 11:26
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.