Try our conversational search powered by Generative AI!

Explorerkrascher

Vote:
 
Hej! Vi har börjat jobba med vårt intranät och där kör vi EPiServer 4.22. Flera av våra redaktörer har stora problem med att Internet Explorer "kraschar" när de jobbar med tabeller på sina sidor. Är det någon av er som råkat ut för samma sak och har ni kommit till rätta med problemet, och i såfall, vad gjorde ni?
#11171
Mar 29, 2004 12:28
Vote:
 
Äldre pc:er med gammelt operativsystem och/eller gammal explorer har jag haft en del problem med. Det viktigaste tror jag är att uppdatera med windows update så långt det går.
#11498
Mar 31, 2004 12:12
Vote:
 
Tack för tipset, men problemet uppstår på alla slags operativ, Windows 2000, XP m.fl. Vad det gäller webbläsare så har alla hos oss Internet Explorer 6.0 och vi har uppdaterat med windows update och ändå råkar vi ut för dessa krascher.
#11499
Mar 31, 2004 13:21
Vote:
 
Hej, vi har samma problem hos oss - och oberoende av prestanda/IE-version!
#11500
Apr 06, 2004 15:41
Vote:
 
Samma här, IE 6 krashar, vi kör winXP. Jag ser ett samband mellan krasher och sidor med relativt stora tabeller. En annan möjlig felkälla i vårt sammanhang kan vara att vi har uppgraderat från 3.x till 4.22 En del sidor som gjorts med den gamla ActiveX-editorn verkar ha "felaktig" html-kod som inte den nya editorn klarar av. Jag har granskat dessa sidors kod och man kan inte direkt säga att den följer html-standard... mycket fel av typen:

Länknamn

Hoppas på att buggfixarna i editorn som utlovats till 4.30 fixar dessa saker. Ett tips för alla som jobbar med EPiServer är att få bort sk. Spyware och adware från datorn. En del av dessa program har fått EPiServer att uppträda mycklet skumt. Använd t ex gratisprogrammet Adaware för att rensa datorn från dessa skräpprogram.
#11501
Apr 16, 2004 12:48
Vote:
 
Kan bara fylla i. Ie kraschar titt som tätt. Vi använder epi 4.40. Vidare har vi win xp och alla uppdateringar. Min känsla är att när man klickar omkring snabbt så händer detta. Jag har nån idé om att sidan inte laddat helt klart då.
#11502
Dec 01, 2005 10:16
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.