Try our conversational search powered by Generative AI!

Uppladdning av bilder och dokument

Vote:
 
Hej Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet från uppladdning av bilder och dokument till episerver via siffermappar? Vi arbetar f n med vårt nya intranät och funderar på använda den funktionen istället för att ladda upp till en given katalogstruktur. Har ni som använder den funktionen idag några negativa/positiva erfarenheter från detta?
#11169
Mar 22, 2004 10:02
Vote:
 
Hej! För några år sedan använde vi oss av uppladdning till Sidans katalog istället för till Global katalog. Vi bytte dock till att använda en given katalogstruktur där alla redaktörer har egna mappar, men där det även finns gemensamma mappar. Anledningarna till att vi bytte är; - Eftersom vi har en del bilder som används upprepade gånger t ex i platsannonserna. Dessa var omöjliga att hitta. - Det blev otroligt många mappar och gammalt material blev inte bortrensat. Fördelen var att redaktörerna aldrig behövde fundera på var de skulle lägga bilder och filer. Med vänlig hälsning Susanne Nilsson Infomaster Trelleborgs kommun susanne.nilsson@trelleborg.se www.trelleborg.se
#11493
Mar 23, 2004 8:23
Vote:
 
Vi använder inte siffermapparna. Däremot läggs ibland bilder fel och nya siffermappar skapas, något som skapat en hel del merarbete för administratörerna. Det jag kan se som negativt är att det inte går att se vem som laddat upp bilder och dokument om de spars i siffermappar. Det beror ju lite på hur många publicerare ni har och hur mycket material det handlar om. Ska ni ha någon form av bildarkiv så rekommenderar jag absolut att ni har en eller flera bestämda mappar för det materialet, oavsett hur ni gör med resten.
#11494
Mar 26, 2004 10:13
Vote:
 
Hej, det borde vara lätt för EP att i kommande uppdatering lägga till en inställning typ... Använd Sidans katalog - TRUE/FALSE ...och kanske även... Använd Global katalog - TRUE/FALSE ...även om den senare kanske inte är så aktuell, kommer sannolikt alltid att vara TRUE. Ett förslag, vad tycker ni?
#11495
Apr 13, 2004 10:40
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.