Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Tidsstyrd publicering

Vote:
 
Jag har testat tidstyrd publicering i epi 4.30, men får det inte att fungera. Det händer ingenting när den utsatta tiden har passerats. Det är fortfarande den gamla versionen som visas. Jag har följt anvisningarna i redaktörshandboken, men funderar på om det är någon annan inställning som behöver göras för att det ska fungera. Någon som vet något?
#11193
Aug 31, 2004 12:54
Vote:
 
Om du har följt anvisningarna i Redaktörshandboken skall sidan publiceras på rätt tid. Om den inte gör det, bör du kontrollera att det schemalagda jobbet för detta är aktivit i adminläge. Gå in i adminläge och välj Publicering av tidsstyrda versioner under Schemalagda jobb. Välj en tidsintervall och spara. Där kan du i historiken också kontrollera om någon version blivit publicerad tidigare.
#11526
Sep 06, 2004 14:22
Vote:
 
Vi saknar hela knappen Tidsstyrning i editläge under Versionslista-fliken. Vi har uppgraderat till 4.40 från 4.22 och har inte fått någon sådan knapp. Vi har satt aktiv i admin och vilka tider det ska köras. Hur får vi dit knappen? Vad saknas??
#11527
Jan 20, 2005 14:19
Vote:
 
För att knappen skall komma upp på versionslistan måste versionen vara "incheckad". Man måste först "Spara och Visa" när man är nöjd med versionen väljer man "Klar för publicering" (det är då man "checkar in"). Då får man upp knappen Tidsstyrning på den versionen under fliken Versionslista. Maria Hedlund
#11528
Jan 20, 2005 15:12
Vote:
 
Har ett relaterat problem, kan göra alla inställningar etc i edit-läget men tidsstyrningen vill inte fungera. När man i admin-läget vill aktivera funktion/ställa intervall så får jag meddelandet att 'The EPiServer Scheduler Service does not appear to be active, it may have been stopped.', men servicen är igång. Har även provat att starta om den utan någon skillnad. Känns som om något saknas, men vad?
#11529
Feb 02, 2005 11:58
Vote:
 
Jag har samma problem med scheduler servicen. Det jag har fått veta är att det är en känd bugg hos EP, den hänger sig men visar att den körs fortfarande. Det enda man kunde göra är att starta om servern!?! Nu har jag fått en kommandoproptshistoria som puttar ut en logfil för eventuell felsökning. Det som jag vinner på det är att schedulertjänsten dör så att jag sedan kan starta om den manuellt Hoppas på en buggfri scheduler snart... // Jonas Utterström
#11530
Feb 09, 2005 13:44
Vote:
 
Vi hade också problem med scheduleringsservicen så länge körde 4.21, men uppgraderade sedan till 4.31 och sedan har det alldrig varit något som helst problem, det funkar precis som det ska. Det är inte så att du råkat göra samma sak som, hmm.. harkel.. jag gjorde en gång - jag råkade fippla till värdet för "Nästa körningstillfälle" så att låg en bra bit fram i tiden?
#11531
Feb 10, 2005 9:58
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.