Try our conversational search powered by Generative AI!

Exportera och importera?

Vote:
 
Vi har några webbar. Just nu ville vi "återanvända" några sidor och mallar. Jag försökte mig på att använda exportera och importerafunktionen som finns i admin-läget. Det hela går finfint förutom när det gäller presentationsgränsnittet. Jag får alltså felmeddlanden, däremot finns all text och alla bilder med. Är det någon som råkat ut för samma problem? Har det någonting med kompileringen att göra som då måste göras om? Etc? Morgan
#11195
Sep 13, 2004 13:50
Vote:
 
Det är fullt möjligt att man får felmeddelande när man tittar på en sida som är gjord på en mall som är importerad. Det är viktigt att kontrollera att alla filer som hör till mallen har kommit med vid exporten. En mallsida (aspx) består av flera filer, sk code behind filer som också måste exporteras med. Sedan kan också en mall använda flera filer för att hämta in funktioner i mallen. Varje lite "komponent" på en sida är oftast en egen fil. Börja med att se till att alla filer verkligen är med. Om du fortfarande får fel är de viktigt att kontrollera att mallarna pekar mot samma Framework. Detta borde lösa dit problem, krävs dock att du har ganska bra koll på hur era mallar är byggda. Mvh Maria Hedlund, mh@ep.se
#11532
Oct 05, 2004 16:05
Vote:
 
När jag plockade upp det Visual Studio kunde jag kompilera om det och efter fungerade det smärtfritt. Morgan
#11533
Oct 05, 2004 16:29
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.