Try our conversational search powered by Generative AI!

Chatt-funktion

Vote:
 
Vi letar efter en chattfunktion för en av våra webbplatser. Den kan vara utvecklad i EPiServer eller vara en fristående applikation, som vi "bygger in". Någon som har ngågon bra chatt eller kan ge tips i allmänhet? Mvh/Åsa Sandin ADB och Tele, Örebro läns landsting
#11211
Jan 05, 2005 8:15
Vote:
 
Jag har tittat en del på Cute Chat. Inte för att integrera med Episerver, utan mer privat. Men jag tycker att det är ett snyggt/bra program. http://cutesoft.net/ASP.NET+Chat/default.aspx
#11558
Jan 05, 2005 8:40
Vote:
 
Det finns två standard mallar i EPi som man kan använda. Diskussionsforum kan fungerar som en chat. Det beror lite på vad du menar med chat. Vi håller på att utveckla EPi:s diskussionsforum för att kunna använda detta som en intern variant av chat, dock måste man vara inloggad i systemet för att kunna starta eller svara på inlägg, ej för att enbart läsa inlägg. Externt använder vi ett modererat debattforum som är en separat (egenutvecklad) applikation. Mvh/Anna Lund Region Skåne
#11559
Jan 07, 2005 9:13
Vote:
 
Jag har saknat en enklare variant av "chatt" i EPiServer. Ofta bygger diskussionsforum på att det ska bli väldigt många inlägg och svar på dessa. Om det inte kommer så många inlägg så väljer jag hellre bara att skriva ut alla inlägg på en enda sida vilket gör att besökaren får en snabb överblick av allt som står där. En lösning som en av våra sektioner kör med är en enkel Acess databas som ligger på sidan med hjälp av
#11560
Jan 13, 2005 12:40
Vote:
 
Jag har från kunds sida projekttlett en chatfunktion i EPi. Den påminner mkt om MSN till förfarande. Chatten känner av vilka som är inloggade, du får en lista, väljer vilka du vill chatta med. Chatten sker i ett eget fönster. DropIt byggd EPi-applikationen. Demon av chatten mottogs med stående ovationer av kundens intressenter, vid en konferens i Nice. joakim.dahl@goteborg.com 0702-09 13 91
#11561
Jun 14, 2005 12:26
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.