Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Dokumentinfo i editorn

Vote:
 
Går det att få in info om dokument som man länkar in i editorn? Tex. om jag väljer att länka in en PDF-fil så skulle det vara trevlig om det automatiskt också hamnar en liten PDF-bild samt storlek brevid länktexten.
#11270
Oct 10, 2005 14:32
Vote:
 
Visst går det. På eskilstuna.se har vi den funktionen plus att besökaren får en länk till Adobe för att hämta pdf-läsaren. Se t ex http://eskilstuna.se/templates/Page____12628.aspx
#11645
Oct 11, 2005 11:52
Vote:
 
Jättebra, men det där är ju på en söksida. Jag skulle vilja ha så att även om en redaktör använder den vanliga editorn så ska infon infogas där också.
#11646
Oct 11, 2005 16:36
Vote:
 
Det blev lite fel när jag klistrade in länken i svaret: Klicka här i stället: http://eskilstuna.se/templates/Page____12628.aspx
#11647
Oct 12, 2005 13:52
Vote:
 
Ok. Hur gör ni det? Ser ut som att ni inte använder er utav editorn utan att ni länkar in dokumenten i sepatara fält? Vad jag skulle vilja göra är att när en redaktör använder den vanliga editor-rutan för att göra en länk till ett dokument så dyker bild och storlek upp. Jag har inte hittat nån som gett sig på att försöka detta än, det kanske är mer krångligt än vad det är värt...
#11648
Oct 12, 2005 14:17
Vote:
 
Precis så funkar det hos oss. Våra redaktörer har en verktygsknapp i editorn "Infoga PDF-dokument" (Vi tillåter inga andra dokumentformat). Redaktören väljer antingen ett redan uppladdat dokument eller laddar upp ett nytt. Efter att ha klickat "Infoga" skapas automatiskt länk till dokumentet tillsammans med pdf-symbol, dokumentfilens storlek och en pdf-symbol med länk till Adobe Reader längst ned bland verktygen. Vi använder inga separata inmatningsfält för pdf-dokument. Hör av dig om du vill veta mer om den tekniska lösningen.
#11649
Oct 17, 2005 15:26
Vote:
 
Det låter ju jättebra! Jag är väldigt intresserad av att höra mer om hur ni har löst det rent tekniskt. Antingen här eller så får du gärna maila mig på secl@milagro.se
#11650
Oct 17, 2005 17:02
Vote:
 
Jag har lämnat över din fråga till Avantime, som har tillverkat funktionen åt oss.
#11651
Oct 25, 2005 10:38
Vote:
 
Dom löste det åt oss också. Tack så mycket för hjälpen!
#11652
Oct 28, 2005 11:32
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.