Try our conversational search powered by Generative AI!

Intern länk? Visa ett dokument som sidtyp

Vote:
 
Bland sidmallarna finns extern länk som standard, om jag som en sida endast vill visa/länka till ett låt säga .pdf dokument går det på något sätt att ordna detta utan att skriva en url? Jag vill alltså att en sida i menyn skall vara ett dokument och inte en sida som innehåller en länk till ett dokument. -Root --Menygren 1 Exempelsidor --.pdf dokument --.doc dokument --Vanlig webbsida --Menygren 2 Projekt --Vanlig webbsida --.pdf dokument
#11227
Feb 23, 2005 13:17
Vote:
 
Det går om man fuskar och bökar lite... Kanske inte 100% svar på frågan, men... Under fliken "Genväg/ Extern länk" kan man välja "Länk till sida på annan webbplats". Sedan klickar man upp rutan för "Extern länk". När man väl fått upp den dialogrutan kan man högst upp till höger byta till dialogrutan "Infoga fil". Själv har jag helt undvikit såna lösningar, även om de efterfrågats. Jag vill hålla standard så att länkar till dokument inte kan förväxlas med länkar till andra webbsidor.
#11584
Feb 24, 2005 16:56
Vote:
 
Tack för tipset, lösningen fungerar bra även om det är lite av ett hack och att ett standardförfarande borde läggas till.
#11585
Mar 08, 2005 16:14
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.