Try our conversational search powered by Generative AI!

Det blir <p> istället för <div> i editorn

Vote:
 
Hej! Jag har valt att det skall bli
istället för

när man trycker i editorn. Det fungerar bra ända tills man formaterar texten med tex en rubrik. Jag skrev in några rader i editorn med i slutet av varje rad. Då blev htmlkoden så här:

sefhwsh

 

sefhsh

 

asdfhsdgfh

 

sdfhsgdh
 
sdgfhnsfdghn
 
sdfhsfdgh
 
CSSavsnittet ser ut så här: h1, .heading1 { font-weight: bold; font-size: 1.5em; font-color:#333; EditMenuName: Huvudrubrik; } h2, .heading2 { font-weight: bold; font-size: 1.2em; font-color:#333; EditMenuName: Mellanrubrik; } .heading3 ,h3 { font-weight: bold; font-size: 1em; font-color:#333; EditMenuName: Liten rubrik; } .introduction { font-weight: bold; font-color:#333; EditMenuName: Introduktion; } .imagetext { font-style: italic; font-size: 0.9em; font-color:#333; EditMenuName: Bildtext; } Varför blir det inte en div med en klass när man formaterar h-taggar? Varför läggs det in ett mellanslag när man trycker ? Det strular till det för redaktörerna när det kommer med en massa skräp..... MVH Magnus

#11237
Mar 24, 2005 10:57
Vote:
 
Rubriken blev lite kryptisk på mitt inlägg... Det skall vara Det blir

istället för

i editorn MVH Magnus
#11594
Mar 24, 2005 11:01
Vote:
 
(svar på engelska :-) ) Q: Why is

inserted in the editor, even if

has been selected in system settings? A: I can verify that this is a bug... sort of. It is actually the browser (IE) that is inserting the

tags, when the editor script asks IE to reformat the selected text using the selected stylesheet class. We have solved quite a few similar IE-related issues in the past, usually by figuring out some workarounds, and I think this can be solved too. I add this issue to our buglist (issue #32969) and see what we can do.

#11595
Apr 20, 2005 15:02
Vote:
 
Hej! "Mina" redaktörer upplever detta som ett stort problem och P-taggarna är ett ständigt irritationsproblem för dem. Det ställer till formateringen när de sätter rubriker och så vidare. Eftersom editorn är det arbetsverktyg som redaktören använder mest anser jag att ni borde sätta hög prioritet på denna "bugg". Hälsningar Stefan Vikberg Webmaster Lerums kommun
#11596
Jun 27, 2005 16:56
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.