Try our conversational search powered by Generative AI!

Önskemål på förbättringar - EPiServer

Vote:
 
Hej! Jag har fått ett gäng synpunkter/önskemål från våra användare av EPiServer. Tänkte vidarebefordra dem till er på Elektropost för eventuellt införande. 1. Användaren vill ha möjlighet att se tecken för ex. gjorda radbrytningar, mellanslag, tabbar - jfr. Word. 2. "Lägg till anpassade färger" fungerar inte när man vill använda dem som fyllning i tabeller = när man lägger tillfärger via cellegenskaper. 3. Rättstavningsfunktionen kan förbättras. * När man har rättstavningen framme idag kan man inte ändra i texten, utan man måste stänga rättstavningsfönstret för att ändra i texten (om man inte är nöjd med det alternativ som visas i rättstavningsfönstret). När man sedan startar rättstavningen igen, börjar den om från början och inte där man har markören. * Rättstavningen kontrollerar inte om man råkar ha två mellanslag mellan två ord. Det skulle underlätta oerhört för redaktörerna. 4. Det går inte att se var man har lagt in ett bokmärke. Det enda sättet är att "bokmärka" ett helt ord, med följd att det blir blå (formaterat som en länk). Det är inte alltid önskvärt - så ett annat sätt att se utplacerade bokmärken är bra. Annika Johansson Sjöfartsverket
#11290
Jan 12, 2006 10:32
Vote:
 
Och en sak till när jag ändå är igång och önskar. * En förbättrad tabellfunktionalitet! Ex, dra i celler för att justera storlek, hoppa mellan celler med tabb, när man ska infoga rad - möjlighet att infoga mer än en rad i taget. När man lägger till tader i tabell tas inte tidigare formatering med. När man justerar en kolumn slår det bara genom i första rutan. Tack för mig! Annika, SjöV
#11672
Jan 12, 2006 16:36
Vote:
 
Hej Annika! Tack för dina synpunkter och förslag! Några av dem har vi redan fått in, och de andra har jag nu lagt in i vår förslagsdatabas. Jag har dock en fråga kring punkt nummer 2, "Lägg till anpassade färger". Menar du att de färger man lagt till inte sparas (detta är vi medvetna om). Eller lyckas du inte använda funktionen alls just i tabellceller? Jag testade just och lyckas iallafall använda funktionen. Med vänlig hälsning, Sarah Larsson Produktutvecklare ElektroPost
#11673
Jan 23, 2006 9:48
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.