Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Tömma papperskorgen "bakvägen"

Vote:
 
Efter storstädning hamnade ca 4500 sidor i papperskorgen på vår externa hemsida. När vi skulle tömma den märkte vi att det antagligen inte var så bra att ha så mycket sidor där... Kan man tömma den bakvägen utan att riskera något? Jag kan SQL-Server så det är inget hinder om man måste in i databasen. Just nu blir det timeout när man försöker tömma eller ta bort något ur papperskorgen. Även Automatisk tömning på natten havererar.
#11303
Feb 03, 2006 8:58
Vote:
 
Jeg hadde akkurat samme problem denne uken. Elektropost support kom med et par Stored Procedures som kan kjøres direkte mot databasen. Funket utmerket for meg: "exec sp_DeleteOldPages @MaxDays=30" 30 betyr her at sider som har lagt i papirkurven i mer enn 30 dager fjernes "sp_editDeleteChilds [papirkurv-ID]" Send side-ID på papirkurven som parameter. Andre tips fra support: "För att se till att det inte blir för många sidor i papperskorgen så kan du använda det schedulerade jobbet "Automatic Emptying of Recycle Bin". Det tar bort alla sidor som har legat mer än 30 dagar i papperskorgen. Om du ställer in så det körs regelbundet så borde det hålla papperkorgen på en hyffsad nivå, om inte väldigt många sidor slängs samtidigt. Sedan så finns det ju också möjligheten att ändra timeoutvärdet. Det sätts i web.config, nyckeln heter EPnQueryTimeout." Mvh, Frank Langva
#11686
Feb 03, 2006 9:40
Vote:
 
Tack för tipset!
#11687
Feb 03, 2006 11:00
Vote:
 
Även vi har oerhört många sidor i papperskorgen, och jag har länge funderat på hur jag skulle få bort sidorna. Jag körde första SP'n direkt mot databasen, vilket funkade klockrent. Proceduren tog 1h21min50sec och det går nu mycket snabbare att få fram papperskorgen i edit-läge... Tack så mycket för tipset!
#11688
Jul 24, 2006 12:41
Vote:
 
"sp_editDeleteChilds" är numera bortplockad. Har den ersatts av "editDeleteChilds"? Kan jag använda "editDeleteChilds [papperskorg-ID]" för att tömma papperskorgen? Mvh /Tord Strømdal
#11689
Mar 08, 2007 12:55
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.