Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Länk till dolda sidor

Vote:
 
Hejsan! Jag har en fundering angående länkning till dolda sidor i EPI-server. När jag har markerat en text på en sida (dold) för att länka direkt till en annan dold sida har jag inte kunna göra detta på grund av att de dolda sidorna har inte varit synlig i trädstrukturen. Kanske låter en smula snurrigt men jag hoppas det är någon som förstår vad jag menar och kan ge mig ett gott råd hur man går tillväga för att lösa detta. Ralf Sundhäll
#11312
Mar 21, 2006 11:30
Vote:
 
Hej Ralf! Jag antar att du menar att du försökt länka till sidor som ännu inte varit publicerade. Om det är så du menar är det för att det tidigare länkverktyget som jag antar att du använder filtrerar bort dessa. I det nya länkverktyget som kom i EPiServer 4.50 kan man länka till alla sidor (man får upp samma träd som vanligt) - oavsett publiceringsstatus. Vänliga hälsningar, Sarah Larsson Produktutvecklare ElektroPost
#11699
Mar 27, 2006 10:50
Vote:
 
Hej Sarah! Det var precis så jag menar. Jag testade publicera de sidor som ännu inte varit publicerade och sedab dölja sidorna i menyer då funkade också länkningen. Ett sätt att göra men kanske ändå inte det bästa. Jag har version 4:41. M.v.h Ralf Sundhäll Marks kommun
#11700
Mar 31, 2006 11:11
Vote:
 
Hej igen! Att publicera men dölja i menyn är ju ett sätt att komma runt problemet, men då bör man komma ihåg att sidan faktiskt är tillgänglig för alla. T.ex. kan den då indexeras av Google och liknande. Kan ju vara ett problem vid känslig information eller nyheter man än så länge vill hålla "hemliga". Men som sagt, vid uppgradering slipper man problemet då vi åtgärdat detta i det nya länkverktyget. Vänliga hälsningar, Sarah Larsson Produktutvecklare ElektroPost
#11701
Mar 31, 2006 14:00
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.