Try our conversational search powered by Generative AI!

Ligger filer kvar i sidans katalog, trots att sidan är raderad?

Vote:
 
Hej! Om jag skapar en sida, och sedan en katalog i vilken jag laddar upp filer - ligger filerna kvar i sidans katalog, trots att själva sidan är raderad? Ha det fint! Ivar Johansson Lärarhögskolan i Stockholm
#11315
Apr 13, 2006 14:39
Vote:
 
Hej! Filerna tas inte bort samtidigt som sidan utan ligger då kvar. Däremot kan man i administratörsläget gå in och använda funktionen "Ta bort oanvända filer". För att filerna ska tas bort måste sidan vara bottagen och papperskorgen tömd. Från det att papperskorgen är tömd tar det ytterligare 30 dagar innan du kan ta bort oanvända filer. Vänlig hälsning, Sarah Larsson Produktutvecklare ElektroPost
#11707
Apr 18, 2006 11:29
Vote:
 
Okej, då vet jag hur jag gör i första läget. Men varför tar det 30 dagar innan jag kan göra denna rensning på nytt? Ivar
#11708
Apr 18, 2006 12:43
Vote:
 
Hej igen! Att de oanvända filerna inte kan tas bort direkt är en säkerhetsåtgärd. Om ni till exempel skulle vilja använda en backup av er databas för att återskapa innehållet på webbplatsen så innehåller denna backup inte själva filerna. Därför ligger filerna kvar lite extra tid, för att undvika brutna länkar till filerna efter backup. MVH, Sarah Larsson Produktutvecklare, ElektroPost
#11709
Apr 20, 2006 17:00
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.