Try our conversational search powered by Generative AI!

Hjälp on-line

Vote:
 
Var hittar jag knappen för hjälp on-line när jag är i edit-läge? Ingela Strömberg Rädda Barnen
#11336
Aug 14, 2006 15:06
Vote:
 
Hjälpen visas inte om man befinner sig i ändra- eller snabbredigera-läge, bara i redigeraläge. I redigeraläge hittar du hjälpen i verktygsfältet som är placerat ovanför trädstrukturen med sidor. Hjälpikonen ser ut som en blå cirkel med ett frågetecken. För hjälp i ändra- eller snabbredigera-läge kan man istället använda manualen som hjälp. Manualen finns att ladda hem som pdf under Library/Editor manuals.
#11725
Aug 14, 2006 16:18
Vote:
 
Den har jag hittat och när jag klickar på den knappen kan jag läsa följande: Om du vill ha snabbare hjälp i EPiServer använder du Hjälp-symbolen som finns på olika sidor. Då öppnas ett nytt webbfönster och du får hjälp med den funktion där du valt Hjälp. På varje sådan sidan finns också länkar till handböckerna så att du snabbt kan läsa mer om du vill. Länkar finner du alltid längst ner på sidan. Hur gör jag då för att komma åt den hjälpen? Hur väljer jag den funktion jag vill ha hjälp med? mvh/Ingela Strömberg
#11726
Aug 15, 2006 8:13
Vote:
 
Texten du refererar till stämmer inte helt har jag just konstaterat. Hjälptexterna används enbart i admindelen som det ser ut idag, vilket medför att texten bör ändras tills vidare. Jag kan dock tycka att det hade varit bra att använda hjälpikonerna även i redigera-läge och tar därför med mig det som en synpunkt till utvecklingen av EPiServer.
#11727
Aug 16, 2006 8:58
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.