Try our conversational search powered by Generative AI!

Aktivera formulär?

Vote:
 

Jag har ett antal formulär som inte fungerar. Formulären ser ut som de ska, men det händer ingenting när jag trycker på knappen för att sända. Alltså verkligen ingenting - ingen postback.

När jag kollar i HTML-koden ser jag att det sitter ett javascript på knappen:

<input type="submit" ... onclick="return(false)" />

Detta förklarar varför det inte händer något, men varför ser det ut så här?Det är som att formuläret är inaktiverat... Hur gör man för att åtgärda detta?

Använder EPiServer 4.62.0.533

#33078
Oct 01, 2009 10:40
Vote:
 

Jag fick just veta att onclick="return(false)" är normalt i EPi och att postback:en görs någon annan stans.

Jag är dock fortfarande intresserad ifall någon har en idé om varför det inte händer något alls när jag klickar på knappen...

#33090
Oct 01, 2009 15:18
Vote:
 

Har du satt at formuläret skal lagres i databasen eller sende på mail? (eller begge deler) Hvis du har valgt at det skal sendes på mail og serveren ikke klarer å sende mailen, så vil formuläret feile uten at du får beskjed om det. 

Formuläret blir stående slik som du beskriver, og du får ingen feilmelding. 

#33192
Oct 05, 2009 12:37
Vote:
 
Jag har sett detta problem kopplat till IE8/formuläredtiron, använder du IE8? I så fall, testa att lägga in skicka-knappen med IE7 istället och se om det går bättre att skicka formuläret efter det.
#33202
Oct 05, 2009 16:42
Vote:
 

It might be worth checking to see whether the form name contains an apostophe too. I know that this has been a problem in the past too.

Regards,
Helen

#33426
Oct 12, 2009 15:52
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.