Try our conversational search powered by Generative AI!

Hur sätta värdet på egendefinierad property

Vote:
 
Jag har skapat en egendef. property som är en dropdown-list så att användaren kan välja en av fyra vänsterställda bilder på varje sida. Men hur gör jag för att få tag i värdet när jag kommer in i edit-mode på sidan? Nu fungerar valet jättebra, men om jag går in och redigerar sidan igen, så visas inte mitt sparade val. För er som gått EPiServer utvecklarkursen, jämför med exemplet i kursen där man skapar en custom property för att sätta bakgrundsfärg, det är enl. samma princip, den sparade färgen är inte vald när man kommer tillbaka in i edit.
#12016
Nov 27, 2003 9:29
Vote:
 
I din basklass så finns all information du behöver om just denna egenskap, nuvarande värde finns alltid i base.Value. Dessutom har många egenskapstyper typade varianter av sitt värde. Tex har PropertyLongString en base.LongString som är av typ String, dvs samma värde som Value fast med korrekt typ. (Man behöver förstås inte skriva "base.", mest för att illustrera var egenskapen befinner sig)
#13526
Nov 27, 2003 11:02
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.