Try our conversational search powered by Generative AI!

Kombinere HTML og c# kode

Vote:
 
Kommer fra en VB verden og er rimelig fersk med både EPiServer og C#. Vet det jeg prøver på ikke er veldig "sexy", men alikevel vil jeg sjekke om det er mulig å få til: <% if (container.currentpage.property.exists("mainmenu")) { %> " border="0"/> <% } %>
#12062
Mar 15, 2004 15:57
Vote:
 
Dette er en vanlig problemstilling. Og det er mange måter å løse det på. En måte er slik: Her er det to magiske ting som skjer: 1. Når a taggen har runat="server", samt visible="false", så vil den indre img taggen ikke vises. 2. Når man sier Container.CurrentPage["mainMenu"] istedet for Container.CurrentPage.Property["mainMenu"].Value.ToString(), så vil PageData objektet returnere null, og ASP.NET vil gjøre dette til en gyldig string, som er en tom string. Husk at siden eller user controllen må gjøre DataBind() for at koden skal kjøres.
#13591
Mar 15, 2004 19:54
Vote:
 
Ny problemstilling, men ja ditt svar fungerte veldig bra. Hvis jeg ønsker å skrive ut innholdet i en egendefinert property, men jeg må jo sjekke om den finnes først. Kan en bruke en slik instant if for å løse dette. Jeg får det ikke til å fungere, men alikevel: <%# Container.CurrentPage.Property.Exists("mainMenu").Value.ToString() == "true") ? "skriv ut verdi" : "gjør ingenting"); Håper det finnes en måte å få dette til å funger på. Bård
#13592
Mar 16, 2004 11:00
Vote:
 
Nesten der, prøv denne: <%# Container.CurrentPage.Property.Exists("mainMenu") ? Container.CurrentPage["mainMenu"] : "gjør ingenting" %> Om "mainMenu" eksisterer, så får du ut verdien, om den ikke eksisterer, så får du ut "gjør ingenting". Om du ikke vil bruker indexern på CurrentPage så vil denne gjøre samme triks: <%# Container.CurrentPage.Property.Exists("mainMenu") ? Container.CurrentPage.Property["mainMenu"].Value.ToString() : "gjør ingenting" %> - det finnes alltid en måte :-)
#13593
Mar 16, 2004 16:04
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.