Try our conversational search powered by Generative AI!

Filhantering i EPi 4.30

Vote:
 
Hej. Jag har problem med att filhantering i 4.30. Jag har konfigurerat web.config enligt anvisningarna i TechnoteConfiguringFilesystem.pdf men verkar missa något. Jag får upp min nya mapp i admin-läget, kan tilldela rättigheter. I edit-läget kan jag sedan accessa mappen via filhanteringsfunktionen. Jag kan ladda upp dokument och länka. Men sen i visa-läget (inloggad som användare med läs- och skrivrättigheter till den skyddade mappen) när jag försöker klicka på en länk som ligger i den nya mappen får jag ett felmeddelande som säger: "Method not found: Void System.Web.HttpResponse.TransmitFile(System.String)." Sen följer lite kodutdrag från "Source File: c:\projekt\intranet\Util\GetFile.ashx". Så här har jag lagt upp mappen i web.config:
Är det något mer utöver web.config som man måste ändra för att få detta att fungera? Mvh Isabel
#12090
Jun 11, 2004 10:50
Vote:
 
När man installerar/uppgraderar till 4.30 får man en varning om att man bör installera en hotfix, om man inte gör det får man just detta felmeddelande. Ladda ner den på: http://www.episerver.com/templates/faq____5739.aspx
#13624
Jun 11, 2004 12:37
Vote:
 
Hoppsan... Den missade jag av någon anledning. Tack!
#13625
Jun 11, 2004 12:58
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.