Try our conversational search powered by Generative AI!

Installation på MSDE

Vote:
 
Hej jag försöker installer EPiServer 4.31 på en bärbar dator med MSDE. Allt går bra fram till att jag har valt databas och lagt in all info för denna, när jag trycker på "nästa" får jag upp Access denied or databas server was not found. Vid installation får jag upp MSDE på local maskin och ser alla databaser i listan så programmet hittar servern. Är det några inställningar man behöver göra för att köra på MSDE? Om någon vet så svara gärna. /Peter Ragndahl Webupdate
#12115
Aug 23, 2004 10:44
Vote:
 
Det låter som databasen inte tillåter Sql Authentication utan endast Windows authentication vilket förklarar att installern kan visa information men inte logga in med informationen. Du behöver en Sql Enterprise Manager där du genom att ta properties på den Sql Servern kan kontrollera om "Mixed authentication" är aktiverat. Kan förstås också vara så att någon av uppgifterna är felaktiga, såsom lösenord.
#13672
Aug 24, 2004 9:33
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.