Try our conversational search powered by Generative AI!

EPiServer.Fields "Loading Editor..."

Vote:
 
Hej! Jag installerade EPiServer.Fields för att testa detta och har lagt in alla nödvändiga filer i mitt projekt. Dock verkar inte Editorn fungera. Jag får ett javascript fel samt att det står "Loading Editor..." i editorytan. Går jag in på Library->Phrases och Edit så syns editboxen och den nya EPiServer Fields knappen visas (men är disabled). Går jag däremot in på Library->Phrases->Copyright och Edit så får jag ovanstående problem. Är det något jag missat att installera? eller är detta ett känt problem? Tack på förhand! Stefan
#12127
Sep 14, 2004 11:51
Vote:
 
Hej Stefan! Ber om ursäkt för det något försenade svaret. Nej, detta är inte ett känt problem. Vilken version av EPiServer kör du? Vad säger javascript-felmeddelandet? De två sidor du klickat på är bara exempeldata som skickas med EPiFields för att det ska finnas något att infoga (på någon _annan_ sida) och de ska inte heller ha EPiFields-knappen aktiverad. (Vi fann det säkrast att basera exempeldatat på två helt nya sidtyper för att undvika kollisioner med ev. existerande sidtyper). För att aktivera EPiFields på en sidtyp måste du (i Admin-läget välja egenskapstypen "EPiServer.Fields.LongString" istället för "LongString". Vanligtvis heter egenskapen "mainbody. Mvh Johan Olofsson
#13708
Sep 28, 2004 17:03
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.