Try our conversational search powered by Generative AI!

Byte av upplägg för filhantering

Vote:
 
Hej! Hur bör man göra när man vill byta sätt att hantera/lagra bilagor i EPiServer? Jag har en kund som använt en gemensam katalog för centralt filbibliotek och sidans katalog. I denna mapp har man även satt behörigheter för det centrala filbiblioteket i filhanteraren. I web.config: Nu skulle de vilja använda sig av versionshanteringen för sidans katalog. Jag förstår dock inte riktigt hur man skall kunna få till detta och samtidigt se till så att: - Rättigheter bibehålls i upload - Länkar till befintliga uppladdade dokument till sidans katalog funkar (t ex /upload/1234/fil.doc) - Önskvärt är också att man fortfarande skall kunna titta i sidans katalog där en sidans katalog redan finns. Kan man på något sätt importera dessa till den "nya" sidans katalog med versionshantering? Gör jag t ex enligt detta: Om jag gör detta så innebär det att: - Sidor med redan skapad "sidans katalog", där kan man inte se uppladdade filer från sidans katalog - Sidornas kataloger är synliga i det centrala filbiblioteket (upload), där man ser en massa kataloger med siffror Hur bör man egentligen göra i detta fall?? Tack på förhand!
#12423
Nov 03, 2005 12:05
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.