Try our conversational search powered by Generative AI!

V4.21: Tappar Css och bilder i editorn

Vote:
 
Hmmm, 4.21 har fått en ny bugg. Bilder visas inte i redigera läget och css-filen verkar inte längre länkas in i editorn. Inte speciellt snyggt när man ska demonstrera för kund. Någon som vet vad det beror på och när denna (för redaktören) allvarliga bugg kommer att åtgärdas?
#17193
Feb 20, 2003 17:31
Vote:
 
Är ett vad vi noterat ganska sällsynt problem som dyker endast upp på vissa klienter samt när css:n är större en 8kb, inte desto mindre allvarligt förstås. Vi undersöker om det är en bugg i editorn eller om det är någon version av IE som har en bugg, har inte hittat någon orsak eller något samband ännu.
#17797
Feb 21, 2003 21:50
Vote:
 
Ok... men finns det någon väg runt problemet? Kan man ladda in active-x komponenten på nytt kanske? Hos oss är det bara vissa klienter som har problemet... jag kör w2k Internet Explorer 6.0.2600 och där fungerar det inte... men det fungerar bra på XP.
#17798
Feb 24, 2003 13:46
Vote:
 
Jag håller inte direkt med påståendet att det är problem som ej är så vanligt. Av fem utvecklare som jag just nu jobbar med är vi två som har detta problem. Och jag håller med dig Sebbe, det är inte vidare snyggt när man kör en demo för en kund.
#17799
May 18, 2003 14:05
Vote:
 
Finns en ny version som fungerar på.. http://www.ep.se/controls/wysiwyg.html Kommer ingå i 4.11.
#17800
May 18, 2003 18:38
Vote:
 
Gör som vi gör ibland, ha en css fil som bara innehåller de stilar som berör editorn och inte allt som tex rör navigering m.m., då blir filen minde men ändå visar den kundens stilar i editorn. /A
#17801
May 23, 2003 11:14
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.