Try our conversational search powered by Generative AI!

Dynamiska egenskaper

Vote:
 
v4.0.0.22 Jag sätter en dynamisk egenskap på valfri plats i trädet. Den ärvs hela vägen vägen neråt oavsett om jag bockat för "ärv neråt" eller inte. Egenskapen går inte att rensa, går bara att byta värde. Högst irriterande... hur kommer jag förbi problemet?
#17196
Mar 17, 2003 16:14
Vote:
 
Kryssrutan är egentligen en "tvinga in detta värde i alla underliggande nivåer". D v s om det redan finns en definition av den dynamiska egenskapen under den nivå där man sätter det nya värdet, kommer det "gamla" (=befintliga) värdet att tas bort. På så sätt gäller det nia värdet i hela grenen. Tyvärr finns det inte något sätt att "avdefiniera" en dynamisk egenskap. Har den ett värde på någon nivå kommer den att ha ett värde på alla underliggande nivåer. Att kunna avdefiniera en dynamisk egenskap ligger på önskelistan (request 10114). MVH, Magnus Stråle
#17805
Mar 18, 2003 11:54
Vote:
 
Tror det kan være en løsning å lage en EmptyReference-side. Hvis man da ønsker å rense egenskapen, settes egenskapen til å peke til denne siden. Man kan da sjekke om egenskapen er satt til EmptyReference-siden i koden.
#17806
Mar 26, 2004 12:08
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.