Try our conversational search powered by Generative AI!

Export data väldigt långsam ?

Vote:
 
När jag försöker använda "export data" i admingränssnittet och markerar att jag vill exportera alla sidor från root och neråt tar den exporten väldigt lång tid. På min "labb-server" med ett rätt begränsat antal sidor tar exporten så lång tid att IIS'en med defaultinställningar hinner gå till timeout. Det tar alltså många minuter, och under hela den exporten är CPU-mätaren i maskinen på 100%. Ska det vara så, eller har jag nått knas i min installation ? /Torbjörn C.
#17266
Apr 20, 2004 11:23
Vote:
 
Det sker en hel del saker under en export. Den måste kontrollera så att det data som exporteras är giltigt och den hanterar också interna referenser i alla egenskaper. Det är därför normalt att en export tar lite tid. Det är svårt att veta om det är någonting speciellt med just din EPiServer eftersom "ett rätt begränsat antal sidor" inte direkt säger vilken storlek det handlar om. Pratar vi 30-40 sidor så tycker jag inte att det borde ta så lång tid. Är det istället flera hundra (eller tusen) sidor så är det nog ett normalt beteende.
#17882
May 21, 2004 12:06
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.