Try our conversational search powered by Generative AI!

Db Connection

Vote:
 
Hei. Jeg har Epi 4.30, SQL2000, Win2003 Server og .Net FW 1.1 på en bærbar. Er den på nett funker alt OK. Tar jeg den offline så får jeg ikke kontakt med basen : 'SQL Server does not exist or access denied' er meldingen. Har noen opplevd noe liknende? Mvh Arild
#17278
Jun 11, 2004 15:52
Vote:
 
Har opplevd akkurat det samme. Faktisk under en presentasjon hos en kunde, var ganske stresset når jeg plutselig ikke fikk kontakt med databasen, enda det hadde virket helt fint 30 min tidligere på kontoret. Sjekk om du har (local) eller localhost i connection stingen i web.config. Har opplevd problemer med (local). På en PC måtte jeg faktisk også legge inn localhost og 127.0.0.1 i HOST fila også (\windows\system32\drivers\etc\host). /Pål
#17903
Jun 11, 2004 19:12
Vote:
 
Kolla inloggningsuppgifterna, authentication, på databasen också (om inte host-förslaget hjälpte). Kontrollera att det är satt till "SQL Server and Windows" och inte "Windows only". Satte du upp databasen när du var inloggad på ditt kontors domän kommer du inte åt databasen om du inte är inloggad där och har authentication satt till Windows only.
#17904
Jun 14, 2004 9:16
Vote:
 
Et ekstra alias på 127.0.0.1 adressen i hosts filen og bruk av dette aliaset som Data Source i web.config var tydeligvis det som skulle til. Takk for tipsene! Mvh Arild
#17905
Jun 14, 2004 12:56
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.