Don't miss out Virtual Happy Hour today (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Utloggad till synes slumpmässigt

Vote:
 
Mina testanvändare blir utloggade till synes slumpmässigt. Ibland kan man var inaktiv en längre stund utan att bli utloggad och ibland räcker det med 30 sekunder. Finns det några inställningar för det i tex web.config? Kan det bero på att vi kör genom en lastbalanserare, dvs att den tappar sessionen? Kan man diregera om användaren till "min" inloggningruta på siten istället för episervers defaultinloggning om användaren trots allt blir utloggad? Tack på förhand
#17437
Aug 31, 2005 9:48
Vote:
 
Hej Kristoffer! Det låter konstigt att du skulle bli utloggad plötsligt utan att göra någonting. Det är mycket möjligt att det har att göra med lastbalanceringen men oftast brukar dom hantera den cookie som innehåller din ticket. Jag skulle rekomendera att öppna ett case i supporten om det inte har löst sig. När det gäller vilken inloggningssida som skall användas för webbplatsen så går detta att definera i web.config under authentication-avsnittet.
#18201
Sep 22, 2005 14:26
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.