Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Avdefiniera dynamisk egenskap

Vote:
 
Det verkar omöjligt att blankställa en dynamisk egenskap, utan den ärvs av alla underliggande sidor vare sig man vill det eller inte. Ska det vara på det sättet? Enda möjlighet verkar vara att definiera ett annat värde på en underliggande sida, det går ej att rensa ett ärvt värde.
#17446
Sep 07, 2005 17:30
Vote:
 
Hej Magnus! Svaret är att det är så det är tänkt att fungera. Vi har dock haft önskemålet att kunna nollställa ett värde på vår önskelista en längre tid. Jag tror även att det gjordes ett försök att implementera den för ett par versioner sedan men att den fastnade då det var svårt att göra ett gui som var lätt att förstå. Jag skulle gissa att detta är någonting vi kommer att se över när vi bygger EPiServer 5 och att man tyvärr får leva med det och bygga sina egna lösningar tills vidare. Jag kunde inte hitta någon issue för detta så jag matade en den som issue #39393 så har du iallafall en referens till önskemålet.
#18222
Sep 22, 2005 14:22
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.