Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

FormStatistics

Vote:
 
Hej! På förstasidan i den lösningen jag bygger så plockar jag ut ett formulär från en annan utpekad sida (PageReference) och pumpar ut den på första sidan. Det ser typ ut såhär: // Create a PageReference to the page containing the poll EPiServer.Core.PageReference pRef = new EPiServer.Core.PageReference( Convert.ToInt32(CurrentPage["CurrentPoll"].ToString()) ); // Load the poll-page using the newly created Reference SimplePage sPage = new SimplePage( pRef ); // Get form from PropertyForm form = new PropertyForm(Convert.ToInt32(sPage.CurrentPage["MainForm"])); // Add control to webform form.CreateChildControls("default" , PollHolder); Nu vill jag även görsa samma sak med statistiken för formuläret, men jag kan f**n inte lista ut hur jag ska få tag på FormStatistics objektet för formuläret på ett programmatiskt sätt... Någon som har någon idé?? Tack på förhand / Nippe
#11973
Aug 07, 2003 15:13
Vote:
 
Och det funkar? Jag skulle vilja veta hur man kan rösta på tex startsidan men ha formuläret i en annan sida. När jag testar detta så fungerar det GUI mässigt men det registreras inga röster, logisk egentligen eftersom startsidan inte har någon definition för röstdata att spara resultatet i. Någon som har en metod att skicka röstvärdet från startsidan till röstsidan? /Håkan
#13471
Jan 30, 2004 12:04
Vote:
 
Hej Intressant. Jag vet att det finns denna sak definierad: EPiServer.DataAccess.FormPostingDB dbPost = new EPiServer.DataAccess.FormPostingDB(); dbPost.SavePosting(); Men som argument nr två vill funktionen ha sid. Vad är det? Jag skulle liknande, vilja ha en röstafunktion på startsidan, men: Röstning ska ske direkt när man klickar i en radioknapp. Röstningen ska ske i ett öppnat fönster. Dvs man ska få upp en popup som sparar och visar "Tack för din röstning". Någon idé? MVH Mats
#13472
Nov 24, 2004 15:35
Vote:
 
Kolla in denna FAQ: http://www.episerver.com/templates/faq____929.aspx
#13473
Nov 25, 2004 8:30
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.