Try our conversational search powered by Generative AI!

Ajax problem

Vote:
 
Hej Jag har knölat in prylar osv i en Epi 5 installations Web.config för att kunna köra M$ Ajax. Det funkar fint. Jag får dock (ibland) ett problem när jag uppdaterar filer på produktions servern, vilket har troligen har med detta att göra. När jag byter filer på produktiones servern så gnäller den ibland på att något (har inte det exakta felmeddelandet i skallen just nu) inte är som det skall i Web.config. Då startar jag om Webplatsen ( alltså försätter webplatsen i läge "stopped" i IIS:en) startar, sedan är allt som det skall, M$ Ajax fungerar som det skall osv. Då har jag alltså inte ändrat något som har med just Ajax grejorna att göra. Detta är på en win 2003 Server som jag dessvärre inte kan få någon närmare info om osv. (pga av vår knappa åtkomst till maskinen, vilket såklart är ett problem) Det konstiga är att jag har en lokal test-driftserver, också en win 2003 server, och där händer INTE detta. Någon som känner igen det jag pratar/skriver om ?
#15865
Nov 08, 2007 21:35
Vote:
 
Hello Richard, Could you post the error message? Or is it: "The WebResource.axd handler must be registered in the configuration to process this request"? Then it could be related to a problem with the Microsoft .NET Framework.
#16525
Nov 13, 2007 16:31
Vote:
 
It seems you are struggling with the webresource.axd failure. Have a look at this blog: http://blog.fredrikhaglund.se/2007/09/27/the-mysterious-problem-with-webresourceaxd/ /René
#16526
Nov 19, 2007 13:34
Vote:
 
Hi! This is the correct link: http://blog.fredrikhaglund.se/blog/2007/09/27/the-mysterious-problem-with-webresourceaxd/for the blog post. /Fredrik
#16527
Jan 17, 2008 23:18
This thread is locked and should be used for reference only. Please use the Episerver CMS 7 and earlier versions forum to open new discussions.
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.