Går det att få in info om dokument som man länkar in i editorn?
Tex. om jag väljer att länka in en PDF-fil så skulle det vara trevlig om det automatiskt också hamnar en liten PDF-bild samt storlek brevid länktexten.
Visst går det. På eskilstuna.se har vi den funktionen plus att besökaren får en länk till Adobe för att hämta pdf-läsaren.
Se t ex http://eskilstuna.se/templates/Page____12628.aspx
Ok. Hur gör ni det? Ser ut som att ni inte använder er utav editorn utan att ni länkar in dokumenten i sepatara fält?
Vad jag skulle vilja göra är att när en redaktör använder den vanliga editor-rutan för att göra en länk till ett dokument så dyker bild och storlek upp.
Jag har inte hittat nån som gett sig på att försöka detta än, det kanske är mer krångligt än vad det är värt...
Precis så funkar det hos oss.
Våra redaktörer har en verktygsknapp i editorn "Infoga PDF-dokument" (Vi tillåter inga andra dokumentformat).
Redaktören väljer antingen ett redan uppladdat dokument eller laddar upp ett nytt.
Efter att ha klickat "Infoga" skapas automatiskt länk till dokumentet tillsammans med pdf-symbol, dokumentfilens storlek och en pdf-symbol med länk till Adobe Reader längst ned bland verktygen.
Vi använder inga separata inmatningsfält för pdf-dokument.
Hör av dig om du vill veta mer om den tekniska lösningen.
Det låter ju jättebra! Jag är väldigt intresserad av att höra mer om hur ni har löst det rent tekniskt. Antingen här eller så får du gärna maila mig på secl@milagro.se