Addera PageDataCollections

Vote:
 
Jag skulle vilja hämta sidor där antingen kategori 1 eller kategori 2 eller kategori 3 osv är satta. För att göra det tänkte jag använda FindPagesWithCriteria och sen lägga ihop de resulterande PageDataCollections. Gör jag det med en och samma FindPagesWithCriteria så kommer det väl enbart hämtas sidor där alla kategorierna är satta? Så, hur lägger jag ihop flera PageDataCollections och dessutom ta bort dubletter?
#12074
May 11, 2004 11:37
Vote:
 
Det finns en Required flagga som du kan tilldela så kommer den köra AND åt dig, dvs du lägger till tre stycken PropertyCritiera där alla är Required.
#13604
May 11, 2004 14:43
Vote:
 
Jag har löst problemet genom att samla alla PageDataCollections i en stor PageDataCollection men innan jag adderar dom så loopar jag igenom dom och jämför med redan inlagda sidor i den stora PageDataCollection. Finns sidan redan där så tar jag bort sidan, finns den inte låter jag den vara. Det här känns inte som en direkt prestandalösning, är det någon som vet ett bättre sätt?
#13605
May 11, 2004 15:00
Vote:
 
Jag har samma problem, är det någon som har en snygg lösning?
#25570
Oct 30, 2008 10:10
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.