November Happy Hour will be moved to Thursday December 5th.
AI OnAI Off
November Happy Hour will be moved to Thursday December 5th.
currentUser.GroupList
lister fremdeles ikke ut gruppene selv om de er synkronisert med EPiServer.
Er det noe jeg gjør galt eller har misforstått?
Jeg benytter ikke LDAP funskjonalitet og har Windows Integrated i IIS og windows authentication i web.config (dvs. automatisk pålogging når man åpner siten)
foreach (string group in ((PageBase)Page).CurrentUser.GroupList) { Response.Write(group + "
Problemet er at gruppene som listes ut ikke oppdateres ved endringer i AD, og ei heller ved synkroniseringsfunksjonen av grupper i admin grensesnittet. Jeg opprettet en del grupper i AD som brukeren er blitt medlem av men disse listes ikke ut. Hva kan jeg gjøre for å hente oppdatert informasjon fra AD? Oppsett: - Integrated Windows authetication i IIS - Windows authentication i web.config - All caching av brukerinformasjon er satt til 0. Jeg har også forsøkt med UnifiedPrincipal.ClearCache() og Sid.ClearCache(), men det ser ikke ut til å oppdatere informasjonen. Jeg har også forsøkt å sette opp med LDAP også og synkronisere grupper og tilhørighet, men informasjonen oppdateres fremdeles ikke automatisk. Må jeg gå direkte til AD vha. ADSI e.l. ?"); }