Join us this Friday for AI in Action at the Virtual Happy Hour! This free virtual event is open to all—enroll now on Academy and don’t miss out.

Problem med SharePoint Web Service

Vote:

Enligt installationsanvisningarna för SharePoint connector:n skall man skapa en mapp under sin SharePointsajt som heter SPWebServices och där i placera SPDataFactory.asmx. Problemet är att det inte går att komma åt Web Service:n. Man får en 404 tillbaka. Antagligen därför att isapi-filtret stsfltr ligger ivägen. Om man tar bort filtret går det att surfa mot Web Service:n. Är det någon som vet hur man kommer runt det problemet?
Sep 24, 2004 19:49
Vote:

Hittade en lösning. Dock behöver installationsguiden till SharePoint connector utökas.
Sep 28, 2004 18:29
Vote:

Hva gjorde du for å løes problemet?
Nov 01, 2004 16:55
Vote:

Jeg lurer også på det... Fint om noen kan poste svar...
Jan 10, 2005 14:41
Vote:

Ni måste exludera denna path i sharepoint admin, så inte sharepoint kontrollerar den...
Jan 11, 2005 7:49
Vote:

Nå er ikke jeg så bra i sharepoint som jeg burde være... Kan du forklare litt nærmere hva du mener? Er det noe jeg gjør i Portal administration, Site settings eller i IIS?
Jan 12, 2005 12:05
Vote:

Tyvärr sitter jag inte framför en Sharepoint just nu så jag kan inte säga exakt var du gör inställningen. Det är dock inte i IIS utan jag har för mig att det är i Portal administration. Man registrerar en speciell url som ska undantas från isapi-filtreringen.
Jan 12, 2005 14:40
Vote:

Hei. 1. Administrative Tools -> Sharepoint Central Administration 2. Under avsnittet "Virtual Server Configuration", velg "Configure virtual server settings" 3. Velg Sharepoint-siten som du skal konfigurere 4. Under avsnittet "Virtual Server Management", velg "Define managed paths" 5. Under "Add a new path", skriv inn "spwebservices", merk av "Excluded path", og klikk "Check URL 6. "spwebservices" skal nå ligge i listen under punktet "Excluded paths" Frank :)
Jan 12, 2005 15:36
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.