Try our conversational search powered by Generative AI!

Form: Sender email

Vote:
 

Hi, in our old version, EPI4, we had the ability to type the name of the email field (required to have value) in the "address of the sender" field for the send button. This made it so much better replying on a message send through our website.

Is this something that comes standard in EPI6 or is it a plugin / addon of some sort? 

#54397
Oct 13, 2011 8:54
Vote:
 

Hi!

The sender field is still available for forms. The only difference with pre-xform forms and XForms forms is that they are defined on the button now instead as a global setting on the form.

#54398
Oct 13, 2011 9:23
Vote:
 

Tar detta på svenska :) hoppas andra är OK med detta. 

Jag har popuprutan öppen för ett Formulär.

I properties for knappen Send, så finns ett fält som heter "E-mail address of sender". 

Där kunde jag i EPI4 t.ex skriva: "Email". Och då refererar det till ett fält som ska heta "Email". Som ska vara av typen Email och vara obligatorisk att fylla i.

Jag har testat det rakt av och då får jag felet: "Email" is not a valid e-mail address.

Jag är novis på det här, så förklara gärna i enkla termer vad jag gör fel här. Tack :)

#54399
Oct 13, 2011 9:29
Vote:
 

Hmm, jag känner inte igen att denna funktionalitet har funnits som standard så jag misstänker att detta är någonting som eran partner har specialutvecklat för en för den gamla formulärhanteringen. Normalt sätt så skriver man in en fast epostadress som ska stå som avsändare för alla formulärpostningar. Vill ni ha tillbaka specialhanteringen så får ni prata med er partner för att se hur de kan lösa detta.

#54400
Oct 13, 2011 9:35
Vote:
 

Antog att det var något sådant. Detta borde dock kunna vara en standardgrej för det underlättar ju extremt mycket när man får emailat att bara kunna klicka på "Svara" istället för att kopiera epostadresen ur emailet, klsitra in i "To" fältet och sen besvara. Allt som sparar tid är av godo.

#54401
Oct 13, 2011 9:37
Vote:
 

Håller med. Har inte ens tänkt  på problemet men det är ju en fiffig lösning så jag tar med den för framtida förbättringar av formulärshanteringen.

#54404
Oct 13, 2011 9:52
This thread is locked and should be used for reference only. Please use the Episerver CMS 7 and earlier versions forum to open new discussions.
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.