November Happy Hour will be moved to Thursday December 5th.
November Happy Hour will be moved to Thursday December 5th.
Hej Gustav!
Siddatat ligger cachat och läses inte upp på nytt från databasen förrän cachen invalideras t.ex. då en sida redigeras och sparas inne i editläget.
Ett enkelt sätt att komma runt detta är att helt enkelt starta om webben, då laddas hela applikationen ur minnet och allt läses in från databasen igen.
Mvh
Johan
Johan:
Jag startade om IIS:en, men den uppenbarligen cachade versionen ligger fortfarande kvar.
Per, thanks, I'll make sure that both tables are updated.
That's should be impossible, the cache is in-memory. Look for other simpler solutions, for example that you are connected to another database than you think.
Try to keep all discussions in english.
Oops, my mistake (sort of)
I was viewing the page in edit mode, which (Thanks Per) takes its content from TblWorkProperty even under the view tab.
Problem solved, thank You very much!
Hej.
Jag vet att detta är ändrat i ver 5 men nu gäller det 4.61:
Jag har behövt ändra sökvägen till vissa sidor. Som bekant uppdaterar inte EPiServer länkar i löpande text automatiskt, eftersom de sparas som färdig html.
Jag försökte komma runt detta genom att göra en search and replace direkt i databasen, närmare bestämt i fältet LongString i tblProperty.
Jag har kontrollerat att innehållet där nu är korrekt, men ändringen slår inte igenom i de publicerade sidorna. Vad har jag missat?
mvh
/Gustav